Ze série Assassin’s Creed se stane online platforma

10.07.2021

Před několika dny přišel magazín Bloomberg s velmi zajímavou informací. Ta říkala, že ačkoliv poslední dva díly herní asasínské série Odyssey a Valhalla byly úspěšné kasovní trháky, studio Ubisoft se rozhodlo zkusit opět vyšlapat novou cestu. A to ihned všechny domněnky potvrdilo.

A o co kráčí?

Jak víme, série Assassins´s Creed je tu s námi už opravdu dlouho. Za svých 14 let existence vyšlo dohromady 23 titulů na několika různých platformách, což je neuvěřitelné číslo a těžko si představit, že by se za tu dobu nic nezměnilo.

S každým dalším dílem rostla nejen základna příznivců, kteří byli zvědavi, kam se dají posunout možnosti celého konceptu, ale také nespokojenost s neustálou recyklací téhož. Lesk začal pomalu uvadat a proto přišla první velká změna. Z původně akční stealth adventury se tak stalo poctivé kinematografické RPG v opravdu neskutečně rozhlehlém světě, které zdatně konkuruje titulům ze sérií jako GTA nebo Red Dead Redemption

Zejména poslední dva díly již řečené na začátku ukázaly, že studio vsadilo na správné karty. A tak se i možná trochu zdálo, že nějakou chvíli opět pojedeme na vlně tohoto nového stylu. Jenže chyba. Studio se rozhodlo využít aktuální výhodné podmínky, kdy má nejlepší ohlasy v historii série, a přinést zcela nový koncept.

Tím je zcela jednoduše fakt, že série AC přejde v blízké budoucnosti do režimu tzv. live service režimu, což znamená sdílený otevřený svět, který se pravidelně updatuje a vyvíjí. Ještě lépe, představte si takové GTA 5 nebo Fortnite, kam se pravidelně přidává nový obsah a různorodé společné či sólo eventy.

V případě AC by se mělo jednat o možnost procházet několik časových údobí najednou, což se doteď nedělo. Každý titul se odehrává v jiném ohraničeném čase. Projekt dostal dokonce i název, jímž je Infinity. Tvůrci prý tak reagují na přání hráčů, aby byla tato série více soudržná a na každém titulu nepracoval někdo jiný. Pro tyto potřeby tak nakonec spojí síly dvou poboček v Montrealu a Quebecu

Zda se ještě před spuštěním celé akce dočkáme klasického dílu zatím nikdo neřekl. Ale upřímně si myslím, že to zřejmě už nedopadne. I přes aktuální úspěch směřování značky bylo jen otázkou času, kdy se hráčům neustále stejná hratelnost opět přejí a budou vyžadovat mnohem monstróznější projekty. Teď má k tomu má Ubisoft ideální příležitost. Má na to schopné lidi, čas, peníze a co se týká práce na AC, tak i velikou podporu. A to je vskutku dobrá kombinace. 

Plus je tu tu zajímavý fakt, že série přitáhla nespočet hráčů ke studie historie, neboť AC přináší celkem unikátně zpracovaný vhled do jejího vývoje. Člověk má potom tak nějak chuť si doplnit informace. Celý představený koncept, jehož podrobnosti zatím nikdo nezná, má tak veliký potenciál nejen v hráčské komunitě. A stát se Asasínem ve virtuální realitě, kde můžu navštívit jakékoliv časové období? Shut up and take my money!

Uvidíme, co se rozhodl Ubisoft naložit na svoje bedra. Tohle budu pečlivě sledovat.


Autor - Michal Černý