Wonder Egg Priority - Animátorské peklo

26.04.2021

Letošní zimní sezóna byla po minulém roce neuvěřitelně plodná a přinesla na svět spoustu skvělých anime. Byly tu skvělé sequely, jako například nová série Titánů, nebo výborná druhá polovina další série Re:Zero, ale objevila se i spousta nových projektů. Mimo ty naprosto úděsné, jako třeba Redo of Healer, jsme mohli vidět skvělé isekai Mušoku Tensei nebo Horimiju, které svým předlohám rozhodně ostudu neudělaly. Byla tu ale ještě jedna série, ke které se nedostalo takové množství pozornosti, a tou je Wonder Egg Priority. Z počátku velice barevně a vesele vypadající kousek, který ale už během první epizody nastínil témata, jakými jsou šikana, deprese a sebevražda.  

Wonder Egg Priority vypráví příběh mladé dívky Ai, která se po sebevraždě její jediné kamarádky uzavřela doma a školu už dlouho nenavštívila. Jednou k ní promluví tajemný hlas světlušky, která ji dovede na místo, kde dostane záhadné vajíčko. Ráno si s vajíčkem v ruce uvědomí, že se nejspíše opravdu nejednalo o sen. Po nějaké době, kdy s sebou Ai nosí vajíčko, se rozhodne vydat se zpět na místo, kde ho dostala a vydá se v noci ze svého domu. Za dveřmi ji ale nečeká chladný vánek a pohled na noční město, ocitne se totiž v neznámé škole. Tam k ní opět promluví tajemný hlas a dá Ai instrukce, aby vajíčko rozbila. Z něj se vyklube mladá dívka, kterou jen pár chvil po jejím objevení začne pronásledovat spousta malých stvoření s ne zrovna kladnými úmysly. Je jen na Ai, aby tuto dívku z jiného světa zachránila. Záchranou se totiž o kousek přiblíží k oživení své mrtvé kamarádky a doufá, že zjistí, proč zrovna ona zemřela.

Série mě už od první epizody dokázala naprosto připoutat k židli, a to nejen tajemným příběhem a temnými tématy, ale také naprosto nádhernou animací a celkovým zpracováním. WEP není adaptací žádné mangy ani light novely, takže bylo překvapení z toho, co všechno tvůrci zvládli, ještě větší. V pozdějších dílech, někde v poslední třetině, už ale příběh nebyl tak rozvinutý jako na začátku a ani animace už nebyla tak skvělá. Když se navíc ještě poslední díly začaly výrazně opožďovat, začalo to už naznačovat, že něco není úplně v pořádku. 

Po neúplném konci, kdy se neuzavřely všechny dějové linky a bylo to jednoduše nedokončené, se objevila zpráva o třinácté, speciální epizodě, která je naplánovaná na tento červen. Po této zprávě jsem očekával, že teď si můžu dát od WEP pauzu a počkat si na onu speciální epizodu, ale už ten samý týden na mě vyskočil jeden tweet. V něm se píše o tom, jak byl hlavní animátor dvakrát hospitalizován a v ten samý den, jen o pár hodin později, se vracel zpět do studia pracovat na svém titulu. Na posledních dílech totiž všichni animátoři museli pracovat vlastně neustále a i tak nebyli schopni titul dodat do uzávěrky. Právě proto se poslední dva díly výrazně opozdily, materiál jednoduše nebyl.

Bohužel se extrémní nápor práce nevztahoval pouze na posledních pár dílů, animátoři byli přilepení na svých stolech už pár měsíců. To, že takové problémy už animátoři měli delší dobu, muselo vést k tomu, že se vše na konci rozsypalo. Ke konci už musela do teď pouze menší skupinka animátorů najmout více lidí na dodělávání animací. Následovaly naprosto nesplnitelné uzávěrky, kdy začali animátoři trpět nedostatkem spánku a z tohoto skvělého projektu se pro ně stalo peklo.

Samozřejmě Wonder Egg Priority není výjimka a takový nápor na animátory není v anime průmyslu nějak ojedinělý. Tento případ ale dokázal u mě a spousty dalších vyvolat otázku, jak moc je potřeba spojovat to, co se děje v pozadí projektu a to, co později vidíme. Jestli je potřeba si tím celou sérii, kterou jste do té doby považovali za skvělou, odsoudit, nebo od sebe tyto dva světy úplně oddělit. 

Jak byste se rozhodli vy?


Autor článku - Biasim