The Lord of the Rings: Gollum - Středozemě z nové perspektivy

09.07.2021

Jak už jsme psali dříve, proběhl tento týden Nacon Connect, online prezentace projektů, na kterých vydavatelská společnost ukázala mnoho titulů, na kterých se aktuálně pracuje.

Velikým překvapením se určitě stalo oznámení o vývoji RoboCopa, o němž jsme psali v minulém článku

Další hrou, na kterou se dneska podíváme blíže, je další pokus oživit herní svět Středozemě z poněkud jiného úhlu, než jsme byli doposud zvyklí. Doposud jsme totiž tento fantasy svět zachraňovali před Temným pánem, nyní budeme spíše v roli pozorovatelů a badatelů. Ptali jste se někdy, co dělal Gollum před tím, než ztratil Prsten? A co prožil na cestě za jeho nalezením?

Pokud ano, pak jste nebyli sami. Vývojáři z německé společnosti Deadalic Entertainment se proto rozhodli, že nebudou čekat, až to někdo vymyslí za ně a ve spolupráci se společností Nacon vzniká právě takový příběh. Tedy, ne úplně.

deadalic.com
deadalic.com

Gollumova historie je velmi dlouhá. Poté, co společně s Déagolem našli Prsten a on si jej násilně uzmul, tu máme období téměř 480 let, kdy jej měl u sebe a putoval po Středozemi. Následně tu je dalších zhruba 80 let od chvíle, kdy Prsten v Mlžných horách ztratil, aby se mohl dostat k Bilbovi Pytlíkovi, do momentu, kdy narazil na Společenstvo Prstenu, kde ho střežil Frodo. To znamená rozpětí více než 550 let. Tomu  se říká pořádný materiál pro scénář.

Jenže kdy se bude příběh odehrávat?

To zatím nevíme, avšak sám název hry mnohé napovídá, tudíž očekávám hru zasazenou do období známého z knih a filmů. Upřímně, pokud ano, bude to ohromná škoda. Gollum za celou svoji ,,temnou" existenci navštívil spoustu zajímavých míst a byl jistě přítomen i u jiných důležitých událostí své domoviny, které by stálo za to prozkoumat právě z jeho pohledu. 

I samotný herní zjev říká, že vidíme Golluma v jeho poslední fázi vývoje. Pokud by to totiž náhodou někdo nevěděl, Gollum se kdysi jmenoval Sméagol a byl hobitem. Byť vypadal trošku jinak, než Hobiti z Hobitína. Moc Prstenu a závislost na jeho temné síle však zanechala stopy nejen na jeho mysli a duchu, ale také na těle. Takový skřítkový mini-Papatine

A nakonec je tu dán důraz na cestu mezi Temnou věží, kde byl Gollum nějakou dobu vězněn a mučen, a Roklinkou, ve které přebývají Elfové a na jejíž hranicích se oddělili Frodo a Sam od Společenstva, kde je pak Gollum dohnal a na Prsten přísahal, že jim pomůže. 

Jak říkám, škoda. Když už se někdo pachtí s LOTR hrou a touto postavou, má mnohem větší a zajímavější možnosti, než nás opět zavést do bitev, které jsme vyhráli už mnohokrát. Nějaká psycho hororová adventura by se ke Gollumovi hodila skvěle, no ne?

Prezentace nám nabídla nějaké nové záběry ze hry a slíbila, jak jsme doteď rozebírali, Středozemi a její přelomové události pohledem našeho psychicky narušeného ,,hrdiny". Hra byla označena jako cinematic stealth parkour akce, takže epické souboje příliš neočekávejte. Ono popravdě, kdo by taky čekal, že Gollum bude metat kouzla a ohánět se mečem? 

Na konci byly představeny tři postavy, na které se můžeme také těšit - Mouth of Sauron (Sauronův nejvěrnější služebník), Thranduil, král Elfů v Roklince a otec Legolase a nakonec Gandalf Šedý, jehož klobouk je zde nejšpičatější v historii. 

Inu, abych to za sebe shrnul, hra zatím vypadá nadějně, a to především vizuálně. Tvůrci slibují detailní grafiku, jakou jsme doposud nikde neviděli, což ale dělá každý druhý, proto je třeba být v klidu. O příběhu jsem se už vyjádřil, ale bude ohromně záležet na způsobu, jakým ho hráčům předají. A to myslím zejména v emoční rovině

Na krátkou prezentaci se samozřejmě podívejte sami a zhodnoťte si, zda se chcete těšit, nebo ne. Hra vyjde během příštího roku na hlavní konzole a PC.


Autor - Michal Černý