Stargate: Timekeepers - Usínám! Proč ještě nemá Hvězdná brána pořádné akční FPS, jaké si zaslouží?!

26.05.2022

Když se před několika měsíci objevily první záběry ze hry SG: Timekeepers, nebyl jsem sice úplně nadšený - jde o real-time strategii, kterou moc nemusím - ale na druhé straně jsem si říkal, že počkám na gameplaye a o něco více informací. To teď mám a abych pravdu řekl, jsem ještě o něco více smutný.

Abych to trochu rozvedl. Nejsem sice příznivec RTS, ale moje největší zklamání z toho nepramení. Určitě se najde dost fanoušků jak Hvězdné brány, tak i této formy gameplaye, kteří při odhalení této hry skákali nadšením do stropu a při zveřejnění nových záběrů až do vesmíru, takže nic proti. Mě spíše dost mrzí ten fakt, že Stargate si především zaslouží pořádně nadupanou, akční a surovou jízdu vesmírem skrze hvězdné brány z pohledu první či třetí osoby, a to nejlépe s výběrem postav z SG-1. Taktika by samozřejmě chybět neměla, ale nic by se zase nemělo přehánět. 

Nechápejte mě zle, Timekeepers nevypadají vizuálně vůbec špatně, příběh by snad také mohl být zajímavý a co se týká týmu, jenž povedete, jde v podstatě o variaci na SG-1 s přídavkem jednoho Unase. Dokonce se zde bude hráč potýkat i s časovou smyčkou a příběh má několik různých zakončení. Zkrátka, co se týká mechaniky hraní a způsobů postupu vpřed, tam si tvůrci zřejmě dali tu práci, aby to bylo zajímavé a jak říkám, pro zaryté fandy RTS by to snad mělo být oukej, jenže...

... jenže já se ptám - proč? 

Od původního filmu až donedávna bylo plánováno a vyvíjeno mnoho her z prostředí SG, a to kupříkladu i na mobily. Jenže buď to byly hry karetní, pinball, zůstalo u plánů, u nějakých dem, nepovedly se či byly ještě před začátkem prací zrušeny. Největší bolest nejspíše zažili hráči v roce 2009, kdy byl zrušen masivní MMORPG titul Stargate Worlds, na němž spolupracovali i seriáloví herci a tvůrci. A přitom to vypadalo tak moc slibně.

O rok později vyšla čistě multiplayerová střílečka Stargate: Resistance, jež měla přinést finanční prostředky pro znovuobnovení vývoje na SG Worlds, nicméně výsledek byl hrozný a ze všeho tak sešlo. 

V roce 2013 přišli vývojáři s mobilní hrou Stargate SG-1: Unleashed, kde jsme se zhostili postavy Jacka O'Neilla z alternativní reality a jali se bránit Zemi před útokem Goa´ulda Sekhmet. Možná malá, ale aspoň nějaká útěcha skončila ještě týž rok, kdy byla první epizoda vypuštěna na androidy i iOS, druhá epizoda jen na iOS. 

No a tak tu máme Timekeepers, historicky úplně první kompletní PC hru z prostředí Stargate, kterou zatím nikdo neruší a dokonce to vypadá, že skutečně vyjde a budeme si ji moct normálně zahrát. I když na druhé straně, byť tu máme půlhodinový gameplaye trailer, datum vydání stále ne.

Jako fanoušek SG mám samozřejmě radost, že se tento fandom konečně dočká plnohodnotné hry, ale když vidím, na čem všem se do dnešní doby pracovalo a co všechno byli sami hráči schopni během téměř 30 let, co je SG na světě, vytvořit, nestačím se divit, proč musí být první takto velká hra zrovna RTS s ještě dosti pochybným výsledkem. Například na přiloženém videu vidíte demo několik let staré, podle kterého by šlo naprosto skvěle vytvořit něco podobného ve velkém. Proč nic takového, s přihlédnutím k tomu, jak moc populární stále tato značka je a ještě dlouho bude (čekáme na dva nové seriály), ještě nemáme?

Abych to tedy celé shrnul, na Timekeepers jsem z části zvědavý a určitě si tu hru vyzkouším. Možná si ji zamiluji, možná ne, každopádně pořád mi bude ve vzduchu létat onen veliký otazník. Vzniklo už nespočet příběhovek a celkem inteligentních stříleček na základě mnohem méně populárních a oblíbených franšíz či projektů, proč ne na základě této? Může za to malá akčnost a finanční nestabilita studia MGM? Jistě, ale v herním světě je tohle dnes docela malá překážka.

No a vy se nyní sami podívejte na nejnovější záběry z Timekeepers a určete si sami, jak moc je pro vás tento projekt splněním snu SG fanouška. Já jsem hodně, hodně na pochybách. 

Autor článku - Michal Černý