Skvělá série Brothers in Arms dostane další díl!

17.09.2021

Asi jako většina konzolových hráčů, i já vyrůstal na sérii Medal of Honor, která byla aspoň na PS1 absolutní špičkou svého žánru. A jak by ne, pomáhal ji stvořit Steven Spielberg a fakt se to povedlo. Poté přišlo PS2, další díly a upřímně jsem si říkal, že už to začíná být trochu nuda. V té chvíli z nebe spadl titul Brothers in Arms od studia Gearbox a já našel nový strop.

V čem bylo tohle FPS natolik jiné od her jako MoH, či Call of Duty?

Zatímco tyto klasické FPSky se mohly pochlubit zábavným stylem vystřílej sám co můžeš, což se hráčům asi líbí až dodnes, všeobecně arkádovým pojetím a prostředím, které možná bylo pěkné, ale s reálnými lokacemi nemělo povětšinou nic moc společného, BiA na to šlo z úplně jiné strany.

Autentické prostředí, vymodelované podle dobových fotek, autentické zvuky, zbraně a vlastně vůbec vše, co si dokážete představit - na tohle tato série přilákala svoji komunitu hráčů. A hrálo se to naprosto skvěle! Jak veliký rozdíl to byl od předchozích her, kde jsem se s každou další hodinou cítil víc a víc nesmrtelný. BiA dbalo na taktiku, slušnou úroveň umělé inteligence a trestalo zběsilé útoky vás, jakožto jedince, proti všem. Svůj tým jste neměli skutečně jen tak pro parádu, ale bylo nutné jej neustále využívat a posílat jednotlivé členy na správné místo.

Hlavním cílem bylo dostat se do zad protivníka a překvapit ho, což rozhodně nebylo vždy tak jednoduché, jak se to asi zdá. A atmosféra? Naprosto jedinečná!

O to smutnější byl fakt, že poslední díl, jenž byl určen pro PC a konzole, se objevil na pultech v roce 2008 (Hell´s Highway). Další díly se pak objevily už jen na Nintendo Wii a iPhonech

Nyní ale přišel generální ředitel studia Gearbox Software - Randy Pitchford -  s informací, že další díl je ve vývoji. A to je zatraceně skvělá zpráva, protože podobné FPS z Druhé světové nám tady strašně moc chybělo. Dokonce tomu dokážu odpustit i pokud se opět vrátíme do tohoto konfliktu. To se samozřejmě dozvíme až za mnoho, mnoho měsíců, protože hra bude prý oficiálně oznámena až ve chvíli, kdy bude prakticky hotová. Vývojáři si chtějí dát na dalším dílu záležet a mít ji, stejně jako původní díly, co nejvíce autentickou a vyladěnou.

Což by s dnešními technologiemi neměl být o tolik větší problém, jako před 13 lety.

Já se tedy neskutečně těším a pokud byste si chtěli vyzkoušet, jak to tehdy skutečně vypadalo a proč sérii tak moc chválím, pak na Steamu jsou v balíčku k dispozici všechny tři díly za pěkné peníze, takže určitě neváhejte. 

Autor článku - Michal Černý