Marvel's Midnight Suns - Cítím se být podveden

02.09.2021

Jak tvůrci - Firaxis Games - slíbili, tak splnili. 1. září proběhl na YT kanálu IGN stream, v jehož rámci jsme měli možnost vidět několik desítek vteřin ze samotného gameplaye. A upřímně nevím, jak se na to mám tvářit.

Pokud je mi známo, tak se mělo jednat o tahové RPG (podrobné info v našem předchozím článku ZDE) no v tomhle případě to platí v tom nejlepším případě tak napůl. Důležitou součástí příběhu je totiž socializace a ,,kamaráčofty“s dalšími hrdiny, čili podstatnou část vašich úkolů budou tvořit večeře, meditace, romantický vztah nebo starost o mazlíčka. Směle tedy můžeme toto pojetí nazvat jako (vz)tahové RPG. Díky vzájemnému poznávání získáte nějaké zkušenostní body, které klasicky lze vyměnit za vylepšení postavy. To je sice zajímavé, jestli se to ale hodí do akční taktické hry, to je na pováženou.

Co se hlavní postavy (hráče) týká, tou je Hunter, potomek Lilith, tedy hlavní záporačky, které musíte utnout tipec jednou provždy. To je také důvodem, proč jste byli přivedeni hrdiny k životu. Protože jste jediná bytost, která ji dokáže přemoct. Což se ostatně v minulosti už stalo. 

Tvůrci slíbili prozkoumat temnou stránku Marvelu a tu zřejmě skutečně dostaneme. Hunter totiž spolu s dalšími dvěma postavami bojuje zejména proti démonickým silám tohoto universa, což rozhodně není žádná procházka po duhové louce. Veliký prostor tak určitě dostane Doctor Strange, jehož animace a kouzla patří k tomu lepšímu v celé hře.

Bohužel, jak sami vidíte na obrázku, s tím vizuálem to zase není až tak slavné. Popravdě jsou ale místa, která mi přijdou nádherná a vizuálně přitažlivá, ovšem většinou mám z toho pocit, jako bych koukal na našlapanou mobilní hru (Marvel Future Revolution vypadá velmi dobře!), anebo jeden z prvních titulů na PS3. Ne, že by to nějak zásadně vadilo samotnému hraní, ovšem od hry pro novou generaci konzolí lze myslím očekávat úplně něco jiného. 

No a teď se dostávám k té nejvíce kontroverzní části. Tou je samotný systém soubojů

Ten je totiž založený na náhodně vylosovaných kartičkách, které určují, co uděláte ve svém tahu. Na vás je pak co nejlépe tyto karty zkombinovat v co nejlepší a nejsilnější útok, či defenzivu. Další karty získáváte postupem ve hře. To slovíčko náhodně je velmi důležité, protože skutečně není možnost si předem zvolit svoji vlastní skladbu balíčku. Avšak i přes tento sytém tvůrci stále hráče ujišťují, že se zde nevyskytnou žádné mikrotransakce a lootboxy spojené s kartami a nehrozí tak, že by si někdo doslova koupil lepší postavu. Reálné peníze lze utratit jen za skiny, které na hráčovy schopnosti nemají vliv. 

Suma sumárum, jelikož možná ani sami Firaxis Games neví, co je cílem, pak jsem z toho zmatený i já. Trochu karetní hra s náhodným systémem, trochu klasické RPG, trochu akce, trochu taktizování, trochu romantiky... Jak jsem už naznačil, moje hodnocení nebude úplně nejlepší.

Příběh je standardní, nic emočně vypjatého ani natolik důležitého, že by to mělo ,,diváka" usadit do herního křesla. Vizuál povětšinou průměrný, místy zajímavý a efektní. Když sečtu zkušenosti studia, jeho předchozí práci a obrovský potenciál, který spojení s Marvelem přineslo, se cítím skutečně být podveden. Přijde mi, že se tvoří jeden malý, lehce nadprůměrný projekt, a přitom se mohlo jednat o pořádně velikou a třeba i reálně vojensky promyšlenou taktickou akci. To, že se jedná o komiksové postavy, které umí šlehat lasery, měnit realitu anebo mají adamantiové kosti, neznamená, že nemůžou mít pořádnou taktiku a řídit se každým detailem. 

Nemám z toho radost, protože po Marvel's Avengers jsme si zasloužili něco kvalitního a pořádného na konzole a PC. Jestli to ale bude tenhle titul, to nedokážu říct. Chci tomu dát šanci a věřím, že se to ještě posune k lepšímu. 7. září studio vydá další gameplay video, tentokrát uvidíme blíže souboj Hunter a Wolverine vs Sabretooth. Tak snad to dopadne lépe a ukáže se, že je přeci jen všechno trochu jinak. 

Na samotné video se záběry ze hry se můžete podívat zde:

Autor článku - Michal Černý