Hogwarts Legacy - Nabídne hra i cestu černokněžníka?

18.07.2021

Možná to zní jako podivná otázka, avšak pokud se podíváme na oficiální popis hry a to, co všechno zatím víme, pak se nám nabízí, ostatně jako skoro všude jinde, cesta spasitele, s lehkými prvky „zlého já“.

Jak samotní vývojáři píší, jedná se o akční RPG v otevřeném světě, kde si budeme moct vybrat naši vlastní cestu, podobu a styl kouzlení, tedy bychom si víceméně měli postavu vyrobit co nejvíce na míru našim požadavkům. Jenomže co když chceme být zlí a mít v kouzelnickém světě tu největší moc ze všech? 

,,Do Bradavické školy čar a kouzel jsi byl přijat pozdě a brzy zjistíš, že nejsi obyčejný student: máš neobvyklou schopnost vnímat a ovládat starodávnou magii. Jen ty se můžeš rozhodnout, zda budeš toto tajemství chránit pro dobro všech, nebo podlehneš pokušení zlověstnější magie..."

Tak se praví na oficiálních stránkách hry. Zní to jako bychom si mohli proklestit cestu i skrze temnou stranu čarodějné síly? Moc ne, že? Náznak v poslední větě sice máme, ale to může klidně znamenat sice drsnější kouzla, nicméně nic drastického. V tuhle chvíli přichází na pomoc samotný scénárista příběhu - DC Allen. Ten na svém Twitterovém účtu zveřejnil odpověď na otázku, zda budeme moct ve hře i zabíjet:

twitter.com/ DCAllen
twitter.com/ DCAllen

„Nesmí se zabíjet ve hrách 16+? Mám pocit, že v Horizon Zero Dawn jste mohli plně zabíjet padouchy, jen to nebylo krvavé. Myslím, že na vaši otázku nedokážu odpovědět přímo, ale v traileru je vidět, že se v kouzelnickém světě vyskytuje spousta zla.“

To taky sice není odpověď ano či ne, ale vzhledem k tomu, že tweet je už dávno smazaný, pravděpodobně i tak prozradil více, než měl. 

Možnost stát se temným kouzelníkem ale vyvrácena doposud není a jak se zdá ze všech náznaků, mohla by ve hře existovat i taková možnost. Tedy že kouzelnický svět zachráníme, ale hlavně sami pro sebe. S tím se samozřejmě pojí i otázka, zda se ve hře vyskytnou i zakázaná kouzla, zejména to nejznámější - Avada Kedavra.  Mají snad tvůrci ze studia Portkey Games vše promyšlené až do takových podrobností a my si skutečně budeme moct vybrat jakoukoliv cestu, anebo se budeme pohybovat jen v rámci ,,dobrého" přístupu a náš konec je už dávno předurčen a my si tak budeme moct zvolit jen cestu k němu?

Na výsledek si bohužel budeme muset ještě nějaký čas počkat, neboť hra vyjde až někdy během roku 2022. Každopádně si myslím, že za ,,černokněžnickou větev" příběhu by se žádný hráč určitě nezlobil. 


Autor - Michal Černý