FIFA 22 - Pomůže nová technologie zachránit opět umírající sérii?

12.07.2021

Co si budeme povídat, fotbalová série, která tu je s námi už krásných 28 let, nezažívá v posledních letech zrovna rozkvět, spíše celkovou stagnaci. Ano, jsou tu ročníky, které znamenaly docela slušný pokrok (14 a 17), avšak je také potřeba si říct, co udělali v EA zrovna tehdy jinak. 

Jedním z důvodů bylo i nasazení nových enginů, tehdy s názvy Ignite a následně Frostbite, které nejen razantně vylepšily grafiku, ale také oživily prostředí, umělou inteligenci a celkově se povedlo hráčům přiblížit zážitek z reálného zápasu.

No a protože poslední dva ročníky schytávají velikou kritiku, rozhodli se v EA Sports zkusit starou osvědčenou taktiku a přinést zcela novou technologii. Ta se tentokrát jmenuje HyperMotion. A v čem bude pro hru přínosem?

Pro samotné fotbalisty to znamená lepší pohyb a inteligenci. Útočníci a obránci mají zcela jiný styl přístupu ke hře, strkají se, domlouvají se mezi sebou a určují si taktiku na základě právě probíhající hry. Velké zlepšení by také měly doznat souboje ve vzduchu. S tím souvisí i jejich celková animace, mimika a „život bez míče“. Když jsme u balónu, i pro něj se našlo místo. Ten by se měl mnohem lépe ovládat a zpracovávat při přihrávce, o jeho pohybu a fyzikálních vlastnostech snad ani nemusím hovořit. 
Pak jsou tu brankáři, kteří budou chytat ještě lépe díky vyšší inteligenci a pohybu mezi tyčemi.

Samotná hra a chování celého týmu se přizpůsobuje stylu hraní a zvolené taktice, navíc se engine může pochlubit tvořením jedinečných animací za pochodu. V reálu by to mělo znamenat, že každý z nás by mohl při zápase narazit na zcela různé a předem nenaskriptované situace při oslavách, faulech apod. Co myslíte, vběhne nám třeba nějaký rozčilený fanoušek nahý na trávník? 

Celkový popis vývojářů si můžete přečíst na oficiálních stránkách hry ZDE (nebojte, je to česky).

Shrnuto - HyperMotion slibuje zatím nejvěrnější sportovní zážitek, při kterém se máte cítit jako při sledování živého fotbalu.

Inu, takových slibů už jsme tu měli až příliš, abychom mohli hnedka jásat. 

Na oficiální trailer se můžete podívat sami, avšak moc v něm nenajdete. Ten totiž tvoří většinou záběry na reálné hráče, kteří jsou právě snímáni novou technologií. A že vám to i tak celé zní až moc dobře? Samozřejmě, vždycky v tom je nějaký háček. Tady spočívá v tom, že nový engine si užijí pouze majitelé konzolí nové generace a Google Stadia. Vlastníci PC a PS4 mají prostě smůlu. 

Hra vyjde 1. října 2021.


Autor - Michal Černý