Dead Space - První ukázky z chystaného remaku

01.09.2021

Jak jsme vás informovali už dříve, EA právě tvoří kompletní remake původního dílu této slavné hororové série. Odkaz na původní článek je ZDE a najdete tam několik detailů, jako je použitý engine, nebo použití mikrotransakcí.

Nicméně nyní studio Motive, které hru vytváří, udělalo speciální stream, kde nám s pomocí několika hostů představilo ranou fázi vývoje. Byli jimi vývojáři Philippe Ducharme a Roman Campos-Oriola, plus tvůrci komunitního obsahu Kahlief Adams and Jackie Butler. Jak už bylo řečeno dříve, spolupráce vývojářů a herní komunity okolo této hry je velmi intenzivní.

V přiložené fotogalerii naleznete mnoho obrázků ze streamu, ale pokud si chcete prezentaci užít celou, na konci článku najdete celý záznam. Nutno podotknout, že veškeré materiály ukazují fázi opravdu velmi počátečního vývoje

Na první pohled lze samozřejmě vidět obří posun v grafické stránce hry. Velkých změn také dozná míra znetvoření monster, která s vámi obývají společný prostor. Zatímco v původní hře jim šlo ,,pouze" oddělovat různé končetiny a tím je takticky zpomalovat, nyní budeme moct oddělovat i jednotlivé kusy masa anebo čelist. Každé z monster navíc budete moct poškodit zcela jedinečným způsobem, a to díky unikátním vlastnostem zbraní, kde každá způsobuje zcela odlišné poškození

Kompletně upravena bude i technika pohybu v nulové gravitaci, přičemž použitelné budou i trysky, se kterými jsme se setkali až ve druhém díle. Tvůrci opět nezapomněli zopakovat, že se chtějí co nejvíce přiblížit původní atmosféře, zvukům a hlavně i původnímu příběhu, který by měl zůstat bez větších změn, jen s několika rozšířeními, více prohlubujících celou mytologii. Vzhledem k novým možnostem tak najdeme na lodi mnoho nových cest a způsobů, jak se dostat do cíle. 

Co se týká vydání, mělo by se jednat o druhou polovinu příštího roku, ale nic není jisté. Každopádně remake si užijí (aspoň zatím) majitelé konzolí nové generace a PC

Já osobně se na tohle ohromně těším, protože Dead Space jsem projel na jeden zátah, což se mi většinou u her nestává. V tomhle případě to ale byla nutnost a neskutečně děsivá zábava. Jasná volba, i kdyby na chleba nebylo!

Autor článku - Michal Černý