Crash: On The Run - Nuda obalená v čokoládě

27.05.2021

Crash Bandicoot je přesně ta značka, kterou když vyslovíte, lidem se rozzáří oči. Vybaví si totiž to absolutně dobrodružné točení, skákání a drcení beden v nádherných a komplexních světech. Já jsem jeden z nich a CB 3 byla úplně moje první hra, kdy jsem si PS1 pořizoval. Tedy, když mi ji kupovala máma.

Naughty Dog zkrátka stvořili legendu, která tu s námi dýchá už čtvrt století. A po nedávném úspěchu čtvrtého dílu se nezdá, že by tento život jen tak skončil. Jenomže je tu ještě někdo jiný, kdo by chtěl uzmout kousek slávy do svého klína. Tímto padouchem je společnost King, která stojí především za ságou Candy Crush, pod kterou spadá snad půl milionu her.

Ale nemyslete si, když vyšlo oznámení, že Crash vyjde na mobil (byť jako endless run), byl jsem tomu spíše nakloněn. Nostalgie zaútočí i na silné jedince. Dokonce spolu s předregistrací nabízeli skin modré hyeny, no neberte to!

Poté přišel ten den. Hru jsem slavnostně stáhl a začal hltat srdcervoucí příběh o tom, že Doctor Neo Cortex tentokrát získal přístup k celému Multiverzu a my ho musíme zastavit. Jenomže to nebude tak jednoduché. On na nás začne posílat ze všech koutů vesmíru nová a nová monstra. A tak začíná nekonečná honba za vzácnými kameny, jablky lektvary a zbraněmi, abychom všechny dokázali porazit.

A když říkám nekonečná, myslím to jak doslova, tak i se znuděným výrazem.

Přitom to nezačíná vůbec špatně. A ano, vím, že systém - běžíte kupředu a případně měníte trasu, můžete sklouznout a skočit a udělat otočku - může někomu přijít málo, ale kupodivu, to není na tomhle titulu to nejhorší. Ostatně, systém endless run je mezi mobilními hráči poměrně oblíbený.

Máte za úkol porazit hlavního bosse levelu, ale předtím musíte porazit jeho vojáky. Tak zjišťujete, že je můžete poslat zpět do své dimenze jen speciálním lektvarem (později i zbraní). A kde ty lektvary vzít? Od toho je tu Coco, která vám postupně postaví na ostrově laboratoře, ve kterých mícháte ingredience, abyste vytvořili kýžený předmět. Ha, ingredience! A kde je vzít? No od toho jsou tu speciální mise, kde získáváte nejen to, ale i staré dobré barevné gemy a ankhy za splnění časového limitu průchodu levelu. Do toho to všechno vypadá opravdu jako původní Crash a až na drobné nepřesnosti a novinky to zní jako původní Crash. A pak hrajete další minuty a minuty a vy tak zjistíte, jaká je skutečnost.


Nezmínil jsem totiž důležitou informaci. COTR je totiž ke stažení zcela zdarma a vývojáře tak můžete podpořit cestou in-game nákupů. Není to nic přehnaného, poněvadž to hlavní, co si zde můžete pořídit, jsou fialové krystaly. Ty urychlují průběh výroby potřebných předmětů na porážku nepřítele. A pokud nebudete chtít čekat několik hodin a snad i dní na dokončení, potřebujete je.

Při čekání lze dělat spoustu věcí, ale to taky není žádná sláva. Barevné gemy? Někdy jsou úkoly zatraceně těžké a když opakujete ten stejný level už po dvacáté, nemusí vás to úplně bavit. Ankhy? Ty time trialy taky nejsou úplně jednoduché a posouvat se v nich bude jen člověk se dvěma palci na jedné ruce.

Máte tu samozřejmě i klanové soutěže, eventy s odměnami a další obsah, který vás nutí neustále něco dělat a snažit se vylepšovat svá čísla. Některé oblasti jsou dokonce ještě stále ověšeny nálepkou Coming Soon, což mi ztěžuje recenzi, protože to není prostě celá hra s celým obsahem. Kdo ví, třeba ten obsah navíc dost věcí vylepší?

Zkrátka, máte možnost pořád běhat a sbírat to, co potřebujete, ale protože je to pořád všude stejné, velmi brzy se taková činnost omrzí. Zvláště tehdy, nechce-li se vám za rychlý postup a bonusy platit. Systém tvorby lektvarů je tak pro běžného hráče nezáživný. Na druhé straně, platícím hráčům neplynou žádné jiné výhody, než rychlost v postupu hrou. Vaše postava má sice levely, ale za ně dostává odměny jiného charakteru. Za peníze si lze pořídit i speciální skiny, ale taková volba už je čistě jen pro fajnšmekry v oboru.

Mimochodem, jsem jediný, komu platit takové peníze jen za to, že máš jinou virtuální srst, přijde trochu mimo?

A nakonec ještě zmíním samotné poražení protivníka. To zahrnuje pouze ve správný okamžik stlačit palcem, abyste dostali více odměn. Porazíte ho vždycky. 

Pokud mám shrnout historii svého hraní, pak jsem celkem intenzivně hrál první týden. Poté jsem to zapnul o 14 dnů později a poté o měsíc a půl později. A nic mě nenutí se k tomu vracet.  

Sečteno a podtrženo je tento mobilní Crash jako čokoládový bonbon s nudnou náplní. Až sladce docucáte ten pocit, že můžete hrát za Crashe a sbírat jablíčka, až si poprvé vyzkoušíte všechny mechaniky a vylepšíte několikrát svoji postavu, zjistíte, že nic víc vám hra nenabídne. Klasická endless run hra obalená v nostalgii, navíc bez nějaké větší inovace, kterou by se hra odlišovala od konkurence.

Hodnocení - 57,5 %  

Autor - Michal Černý